Skip to content

اطلاعیه های مربوط به انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398

مشاهده اطلاعیه

<<اطلاعیه ها بر اساس تاریخ درج قرار گرفته اند >>


تاریخ درج خبر: شنبه ۱6 شهریور ۱۳۹8

در نیمسال 981 دانشجویان از جدول ذیل مجاز به انتخاب حداکثر یک درس  می باشند. در صورت برداشتن بیش از حد مجاز ، واحد های اضافی حذف خواهند شد.

 

اندیشه 1 تاریخ تحلیلی صدر اسلام
اندیشه2 انقلاب اسلامی ایران
تفسیر موضوعی قرآن اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم)

 

*تذکر : اندیشه 1 پیش نیاز اندیشه2 می باشد.  


تاریخ درج خبر: سه شنبه 1398/06/12

اطلاعیه گروه  دروس عمومی در خصوص اخذ  درس ورزش 1  نیمسال 981

رشته های ورزشی درس ورزش 1 به شرح ذیل اعلام می گردد:

رشته های ورزشی  آقایان        

بدمینتون           یکشنبه ساعت 12-10               سالن شهید بهشتی

تنیس روی میز  یکشنبه ساعت 19-17               سالن شهید بهشتی

فوتسال              سه شنبه ساعت 12-10                     سالن شهید هاشمی نژاد

شنا                   دوشنبه ساعت 16-14                استخر محمدزاده

رشته های ورزشی  خانم ها

 شنا                  یکشنبه ساعت 15-13               استخر محمدزاده

والیبال             شنبه ساعت 12-10                 سالن شهید هاشمی نژاد

والیبال               شنبه ساعت 15-13                 سالن شهید هاشمی نژاد

شرایط اخذ درس ورزش1( شنا)

با توجه به موافقت هیئت رئیسه دانشگاه مبنی بر آموزش شنا در قالب درس ورزش 1 دانشجویان دختر و پسر، نکات ضروری زیر جهت اخذ این درس به اطلاع دانشجویان می رسد:

1-  (جدید) دانشجویانی که دارای شرایط خاص بیماری، بیماری های قلبی- عروقی، فوبیای آب (ترس از آب) و دانشجویان ترم آخرمی باشند از اخذ این درس خودداری نمایند.

2- پس از اخذ درس، حذف و جابجایی با دیگر کلاس ها امکان پذیر نیست.

3- حضور در کلیه جلسات کلاس الزامی است.

4- پوشیدن لباس شنا الزامی است. همچنین عینک برای پسران دانشجو و کلاه و عینک برای دختران دانشجو ضروری است.

5- حداکثر تعداد دانشجو جهت اخذ درس 11 نفر می باشد

 


تاریخ درج خبر: دوشنبه 1398/06/11

اطلاعیه انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398

به تاریخ و ساعت انتخاب واحد و یا حذف و اخذ توجه فرمائید.

دانشجویانی که در پیش ثبت نام ترم یا نظرسنجی اساتید شرکت ننموده اند، فقط در روز ثبت نام با تاخیر مجاز به ثبت نام بوده و دانشگاه مسئولیتی در قبال گروههای تکمیل شده نخواهد داشت. مراجعات حضوری و ارتباط با مدیران در این خصوص موثر نخواهد بود.

دانشجویان موظف به اخذ حداقل واحد (کارشناسی 12 واحد و ارشد 8 واحد) در زمان انتخاب واحد می باشند. بجز موارد خاص مانند دانشجوی ترم آخر، عدم ارائه گروههای کافی که باید به تایید مدیر گروه یا مشاور تحصیلی برسد.

برای دانشجویانی که اخذ حداقل واحد را بدون دلیل موجه انجام نداده باشند، برای زمان حذف و اخذ فقط امکان اخذ حداقل واحد (12 واحد کارشناسی و 8 واحد کارشناسی ارشد) با تایید مدیر گروه یا مشاور تحصیلی امکان پذیر خواهد بود و دانشجو هیچ ادعایی در این مورد نمی تواند داشته باشد.

مسئولیت ظرفیت کلاس ها و کمبود گروههای ارائه شده فقط بر عهده مدیر محترم گروه­ها بوده و آموزش در این خصوص پاسخگو نخواهد بود.

در بازه ثبت نام، کارشناسان فقط از طریق سامانه CRM (ارتباط با مسئولین )پاسخگو خواهند بود و از هرگونه تماس تلفنی خودداری نمایید. البته نظارت بر پاسخگویی کارشناسان بر عهده روسای دانشکده ها و مدیر محترم آموزش خواهد بود.

فقط موارد بحرانی و ضروری را با مدیر محترم آموزش و معاون محترم آموزشی و .... با همین سامانه در میان بگذارید و در زمان درخواست با این مدیران، خلاصه ای از پیگیری های قبلی با ذکر تاریخ ارسال پیام و نام کارشناس و یا مدیر و پاسخ دریافتی را در صورت دریافت پاسخ، قید نمایید تا قابل پیگیری باشد، در غیر اینصورت پاسخی دریافت نخواهید کرد

در صورت بروز هرگونه مشکل غیر قابل پیش بینی و خارج از اراده دانشجو، مطمئنا دانشگاه تدابیر لازم برای تمدید و سایر موارد لازم را لحاظ خواهد نمود.

مدیر محترم گروه می تواند در خلال انتخاب واحد نسبت به تغییر ظرفیت و یا ایجاد گروه جدید مبادرت نماید و این مورد حقی برای سایر دانشجویانی که مهلت ثبت نام آنان گذشته و یا نرسیده است ایجاد نمی کند و بخش آموزش در این خصوص پاسخگو نخواهد بود و مسئولیت با مدیر محترم گروه خواهد بود، هرچند بهتر است که این موارد در زمان مناسبی صورت گیرد و این نکته به مدیران محترم گروه ها نیز اعلام گردیده است.
در زمان ثبت نام، کارشناسان فنی سامانه آموزش به صورت آنلاین از طریق سامانه CRM (ارتباط با مسئولین )پاسخگو خواهند بود و در اسرع وقت مشکلات فنی را پیگیری و مرتفع خواهد نمود. در خصوص زمان پاسخگویی صبوری نمایید و اگر بعد از پیگیری شما، حقی از شما ضایع شده باشد، مطمئنا رسیدگی خواهد شد و حق شما داده خواهد شد. لذا در خصوص مسائل فنی عملکرد سامانه با دانشگاه تماسی گرفته نشود و مدیران دانشگاه، پاسخگویی کارشناسان فنی را رصد خواهند نمود.

ظرفیت گروههای تکمیل شده و درخواست گروههای جدید، فقط در بازه بین ثبت نام و حذف و اخذ و آن هم توسط مدیر گروه مورد بررسی قرار می گیرد. لذا در آن بازه برای برنامه ریزی بهتر به مدیر محترم گروه اطلاعات لازم را ارسال فرمائید.

دانشگاه مسئولیتی در قبال تداخل ساعت کلاس، و ساعت برگزاری امتحان دروس انتخاب شده نخواهد داشت و دانشجو موظف به رعایت قوانین آموزشی انتخاب واحد از جمله، رعایت پیش نیاز، رعایت همنیاز، عدم تداخل زمان کلاس و .... می باشد. کارشناسان آموزش می توانند بعد از زمان انتخاب واحد و حذف و اخذ نسبت به حذف دروسی که قوانین آموزشی آن رعایت نشده، اقدام نموده و برای دانشجو حقی وجود نخواهد داشت. مسئولیت عدم رعایت قوانین آموزشی و عدم رعایت پیشنیازی و همنیازی به عهده خود دانشجو می باشد و در صورت عدم رعایت این موارد از سوی دانشگاه و کتمان ماندن آن توسط کارشناس نیز دانشگاه می تواند تا قبل از امتحانات و حتی زمان فارغ التحصیلی دروس غیر مجاز دانشجو را حذف نماید و مطابق مقررات اعتراضی از دانشجو پذیرفته نیست، لذا در رعایت دقیق قوانین آموزش، پیش نیازی، همنیازی و ... دقت کافی را داشته باشید و سوالات خود را با کارشناس، مشاور تحصیلی و مدیر گروه مطرح نمایید.
در خصوص عدم امکان ثبت نام به دلیل بدهی شهریه، کارشناسان آموزش پاسخگو نخواهند بود و مسئولیت با دانشجو می باشد.

دانشجویانی که در موعد مقرر و جدول زمانبندی اعلام شده به هر دلیلی ثبت نام ننمایند، با توجه به قوانین آموزشی، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل محسوب می گردند.


نحوه دسترسی شما به کارشناس فنی سامانه در اخبار و اطلاعیه­ها در سایت دانشگاه اطلاع رسانی میگردد و از ارتباط با کارشناسان آموزش در این خصوص خودداری فرمایید.

مطابق قوانین آموزشی، بعد از زمان حذف و اخذ، انتخاب واحد دانشجویان مورد بررسی قرار میگیرد و فقط دروس غیر مجاز آموزشی حذف می گردد و امکان اخذ مجدد نیز وجود نخواهد داشت اما حتی در صورتی که از چشم کارشناسان دور بماند، مسئولیت دانشجو محفوظ مانده و در هر زمان از سنوات تحصیلی دانشگاه می تواند مبادرت به اصلاح و حذف موارد مازاد داشته باشد، حتی در زمانی که دانشجو تقاضای فارغ التحصیلی داده است.

به دانشجویان گرامی توصیه میگردد قبل از انتخاب واحد و حذف و اخذ مشورت لازم با استاد مشاور را در این خصوص انجام دهند(حضوری و یا از طریق crm). ضمنا دانشجویان موظفند در هفته بعد از حذف و اخذ دو نسخه از پرینت انتخاب واحد خود را به استاد مشاور تحویل نمایند که یک نسخه از آن بعد از تایید استاد مشاور تحویل آموزش شده و یک نسخه نزد استاد مشاور باقی می ماند.

قابل ذکر می باشد آن دسته از دانشجویان که در همین نیمسال فارغ التحصیل می گردند طبق قانون نیاز به رعایت پیش نیاز و هم نیاز ندارند و سایرین موظف به رعایت پیش نیاز ها و .... می باشند.

تقویم آموزشی نیمسال اول 99-98

دانشجویانی که فقط تک درس فارغ التحصیلی دارند، نیازی به ثبت نام در بازه اعلام شده ندارند و فقط با تکمیل فرم درخواست تکدرس به کارشناس مربوطه رشته خود اقدام نمایند تا پس از بررسی در سامانه آموزشی برای این دانشجویان توسط کارشناس رشته ثبت گردد. دقت فرمایید در صورت عدم شرایط فارغ التحصیلی عدم مراجعه به ثبت منظور می گردد.

☑️ دانشجویانی که فرم میهمانی دریافت نموده و با دلایل موجه قادر به ثبت نام در دانشگاه مقصد نشده اند، از این قانون مستثنی بوده و می بایست تا حداکثر قبل از شروع زمان حذف اخذ، به آموزش دانشکده مراجعه و با تحویل برگه معرفی میهمانی، مجوز ثبت نام به صورت حضوری را دریافت نمایند و در صورت عدم اقدام به موقع، این قانون برای این افراد نیز اجرا خواهد شد.

☑️ دانشجویان موظف به کنترل پیشنیازی دروس اخذ شده شان بر اساس سرفصل رشته خود می باشند.
☑️دانشجویان عزیزی که در شرایط اخراج قرار داشتند و کمیسیون موارد خاص با بازگشت و ادامه تحصیل آنها موافقت نموده است می بایست در صورتی که سامانه به آنها اجازه ثبت نام نمی دهد، مشخصات درس شامل شماره گروه و نام درس را در بازه ثبت نام خود به کارشناس برای اخذ واحد ارسال نمایند و پیگیر انتخاب واحد خود باشند و یا به صورت حضوری مراجعه نمایند.

❇️ دانشجو موظف است فرم لازم برای تقاضای هم نیاز کردن دروس را دریافت وپس از تکمیل و تایید گرفتن از استاد مشاور (در صورت عدم حضور استاد مشاور از مدیر گروه) تا یک هفته بعد از زمان حذف و اخذ به کارشناس مربوطه تحویل دهند، اگر بعد از حذف و اضافه این همنیازی به تایید مدیر گروه یا مشاور نرسد آموزش آن درس را حذف خواهد نمود.

دانلود فرم همنیازی

دانشجو موظف است فرم لازم برای تقاضای هم نیاز کردن دروس را دریافت و پس از تکمیل و تایید گرفتن از استاد مشاور (در صورت عدم حضور استاد مشاور از مدیر گروه) جهت اخذ درس در زمان ثبت نام تا پایان بازه ثبت نام و در زمان حذف و اخذ به کارشناس مربوطه تحویل دهند.

  • دانشجویان گرامی در طول تحصیل می توانند حداکثر دوبار در طول تحصیل با تایید مدیر گروه و آموزش دانشکده در شرایط خاص از همنیازی استفاده نمایند .

 

***** تذکر مهم *****

دانشجویانی که قبلا درسی را دو بار مردود شده باشند نیز مشمول همین مورد می باشند.

دانشجویانی که معدل ترم قبلشان زیر 12 می باشد(مشروط) ، بیش از 14 واحد نمی توانند اخذ نمایند و در صورت اخذ آموزش اقدام به حذف درس نموده و عواقب حاصل از آن بر عهده دانشجو می باشد.
👈👈

قابل توجه دانشجویان گرامی:

✔️ اگر تعداد حداقل 20 نفر از دانشجویان برای ارایه درسی متقاضی باشند می توانند بعد از ثبت نام و قبل از شروع حذف و اخذ به مدیر گروه مراجعه نمایند. البته در صورتی که اگر درسی را که می خواهند حذف کنند را نیز قید کنند تا باعث حذف درس دیگری با کاهش ظرفیت نگردد.

✔️حداقل تعداد ثبت نام برای مقطع کارشناسی برای هر گروه 20 نفر می باشد و در غیر این صورت با تشخیص شورای آموزشی حذف میگردد. برای این دسته از دانشجویان که درس انتخاب شده آنها توسط دانشگاه حذف گردیده باشد، امکان حذف و اخذ بیشتری توسط مشاور یا مدیر گروه تا 2 روز بعد از اعلام حذف درس قابل انجام خواهد بود.

📢👈👈 بسیار مهم: دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که در حالت عادی در زمان حذف و اخذ، شما می توانید به صورت آنلاین 2 درس حذف و 2 درس اخذ نمایید و افزایش این تعداد به تشخیص مدیر گروه و یا مشاور به صورت حضوری و فقط در موارد خاص از جمله عدم ارائه دروس کافی در زمان ثبت نام، حذف درس انتخاب شده بعد از انتخاب آن درس و موارد مشابه خواهد بود.

❇️ در ترم های گذشته مشاهده شده که دانشجویان بدون دلیل موجه مانند ارایه نشدن گروههای لازم و ...، زیر سقف حداقل ترم را اخذ نموده اند. لذا دانشجویانی که امکان انتخاب درس برای انها در انتخاب واحد آنلاین وجود داشته اما مبادرت به اخذ ننمودند حداکثر تا سقف 12 واحد برای کارشناسی و 8 واحد برای ارشد به صورت حضوری امکان حذف و اخذ وجود خواهد داشت و دانشجو حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

⛔️*****


📢📢 تقویم آموزشی دانشگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398

https://mazust.ac.ir/UserFiles/files/981(1).JPG

📢 تذکر1: حذف و اضافه حضوری هر وردی (درصورت شرایط خاص و ضروری) روز کاری بعد از حذف و اضافه اینترنتی همان ورودی می باشد.

📢 تذکر2: حتما در طول فرآیند ثبت نام و حذف و اخذ، به اطلاعیه های موجود در پورتال(سایت) دانشگاه و سی آر ام و اخبار آموزشی مندرجدر سامانه آموزش خود بصورت روزانه مراجعه نمایی.

📢 تذکر3: آندسته از دانشجویانی که به هر دلیلی در پیش ثبت نام و نظرسنجی دروس اساتید شرکت ننمایند، فقط با ثبت نام با تأخیر اجازه ثبت نام خواهند داشت و دانشگاه مسئولیتی در قبال تعداد واحدها و تکمیل ظرفیت دروس نخواهد داشت.

📢 تذکر4: آندسته از دانشجویانی که به هر دلیلی در زمان تعیین شده ثبت نام، مبادرت به انجام ثبت نام ننمایند(حتی دانشجویانی که در سنوات گذشته میهمان در دانشگاه دیگری بوده اند، بجز دانشجویانی که به علت شرایط اخراجی منتظر رأی کمیسیون موارد خاص باشند و رأی آنها به موقع اعلام نشده باشد)، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل معرفی شده و اجازه شرکت در کلاس ها و انجام حذف و اخذ را نخواهند داشت و بازگشت به تحصیل این افراد منوط به مجوز کمیسیون موارد خاص، بعد از ارسال تقاضا، پرداخت هزینه بررسی پرونده مطابق مصوبه هیأت امنا و ارسال مدارک و دلایل کافی از طریق سامانه های edocs (با عنوان تقاضای بازگشت به تحصیل نیمسال 981 کمیسیون موارد خاص) و سامانه   workshops با عنوان (پرداخت هزینه بررسی بازگشت به تحصیل نیمسال 981) خواهد بود و بعد از آن، انصراف قطعی تلقی می گردد و بازگشت به تحصیل و ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود.

 


برای دریافت فرم همنیازی، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فرم همنیازی