Skip to content

اطلاعیه انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401

مشاهده اطلاعیه ...

بسمه تعالی

 

اطلاعیه انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401

 

با سلام خدمت دانشجویان عزیز و آرزوی سلامت و تندرستی، توجه شما را به نکاتی در خصوص انتخاب واحد و حذف و اخذ نیم‌سال اول1402-1401 جلب می‌نماید:

 

*** کلیه ی کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

                

1- به تاریخ و ساعت انتخاب واحد و یا حذف و اخذ مربوط به ورودی خود توجه فرمائید. دانشجویان جامانده از موعد اولیه، تنها فرصت شرکت در انتخاب واحد تأخیری‌ها (که در انتهای بازه ثبت‌نام است) را خواهند داشت که در این صورت، ممکن است با تکمیل ظرفیت گروه‌ها مواجه گردند.

 

توجه : آخرین مهلت ثبت فرم بازگشت به تحصیل در سامانه سیدا حداکثر تا ساعت 24 روز جمعه 1 مهر ماه 1401 می باشد

2- دانشجویانی که در موعد مقرر و طبق جدول زمانی اعلام شده به هر دلیلی ثبت نام ننمایند (حتی دانشجویانی که در ترم گذشته در دانشگاه دیگری میهمان بوده‌اند، بجز دانشجویانی که به علت شرایط اخراجی منتظر رأی کمیسیون موارد خاص باشند و رأی آنها به موقع اعلام نشده باشد)، با توجه به قوانین آموزشی، به منزله‌ی عدم مراجعه و در نتیجه انصراف از تحصیل محسوب خواهند شد. این دسته از دانشجویان، اجازه شرکت در کلاس‌ها و انجام حذف و اخذ را نخواهند داشت. بازگشت به تحصیل این افراد منوط به اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص دانشگاه (با ارسال مدارک و دلایل کافی برای دلیل عدم شرکت در انتخاب واحد، و نیز پرداخت هزینه بررسی پرونده مطابق مصوبه هیأت امناء) می‌باشد. به این منظور، لازم است ارسال تقاضا از طریق سامانه‌ی" فرم ها  seedaبا عنوان " تقاضای بازگشت به تحصیل نیم‌سال اول 14011 "،  و نیز سامانه‌ی workshops  با عنوان  "پرداخت هزینه بررسی بازگشت به تحصیل نیم‌سال اول14011 " انجام شود. عدم ارسال درخواست با طی شدن مراحل فوق تا حداکثر یک هفته بعد از انتخاب واحد، به منزله‌ی انصراف قطعی تلقی شده و بازگشت به تحصیل و ثبت نام مجدد امکان‌پذیر نخواهد بود.

- - در خصوص عدم امکان ثبت نام به دلیل بدهی شهریه، کارشناسان آموزش پاسخگو نبوده و مسئولیت با دانشجو می‌باشد. به این منظور، لازم است دانشجویان دارای بدهی، تا قبل از شروع انتخاب واحد، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

- - دانشجویانی که فرم میهمانی دریافت نموده و به دلایل موجه قادر به ثبت نام در دانشگاه مقصد نشده‌اند، از این قاعده مستثنی بوده و باید تا حداکثر یک هفته بعد از انتخاب واحد، معرفی‌نامه میهمانی به همراه فهرست واحدهای مورد نظر را به کارشناس رشته ارسال نمایند تا پس از تایید درخواست، اخذ واحد توسط آموزش دانشکده انجام پذیرد. در صورت عدم اقدام به موقع، برای این افراد نیز حکم انصراف از تحصیل اجرا خواهد شد.

- - دانشجویانی که در شرایط اخراج قرار داشتند و حکم کمیسیون موارد خاص مبنی بر بازگشت به تحصیل آنها بعد از مهلت انتخاب واحد صادر شده باشد، باید فهرست واحدهای مورد نظر را به کارشناس رشته ارسال نموده و پیگیر انتخاب واحد خود باشند تا بلافاصله بعد از آن، در کلاس‌ها شرکت نمایند.

- - دانشجویان ترم آخر که به دلایل موجه (عدم ارائه درس مورد نظر، عدم امکان اخذ درس به علت تداخل) تقاضای اخذ درس به صورت معرفی به استاد دارند، باید ضمن اخذ سایر دروس، با تکمیل فرم مربوطه (دریافت فرم معرفی به استاد)، تقاضای خود برای درس مورد نظر را در همان بازه‌ی انتخاب واحد، به کارشناس رشته از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " ارسال نمایند تا بعد از بررسی و تأیید، اخذ واحد برای آنها صورت گیرد. برنامه‌ی امتحانی این دروس، مانند سایر درسها در انتهای ترم بوده و در سامانه‌ی آموزشی درج خواهد شد.

- - دانشجویانی که فقط تک درس فارغ‌التحصیلی دارند، نیازی به انتخاب واحد در سامانه ندارند، اما باید در همان بازه‌ی انتخاب واحد، با تکمیل فرم مربوطه (فرم معرفی به استاد- تکدرس)، تقاضای خود را به کارشناس رشته از طریق سامانه"seeda مدیریت ارتباطات " ارسال نمایند تا بعد از بررسی و تأیید، اخذ واحد برای آنها صورت گیرد. ضمناً این دانشجویان باید جویای تاریخ امتحان تک‌درس فارغ‌التحصیلی خود که در دو هفته‌ی ابتدایی ترم برگزار می‌گردد، باشند.

 

3- به دانشجویان گرامی اکیداً توصیه می‌گردد قبل از انتخاب واحد و حذف و اخذ، از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " با استاد مشاور تحصیلی خود ارتباط برقرار گرده و ضمن دریافت مشاوره، نسبت به اخذ تأیید اولیه‌ی انتخاب واحد خود، اقدام نمایند. دانشجو موظف است در هفته بعد از حذف و اخذ، یک نسخه از فایل تعرفه‌ی انتخاب واحد خود را جهت تأیید، به استاد مشاور ارسال نماید. در صورت عدم تأیید، استاد مشاور می‌تواند دستور حذف واحدهای غیرمجاز را به آموزش دانشکده اعلام نماید و دانشجو هیچ گونه فرصتی برای ترمیم واحد در این حالت نخواهد داشت.

4- تأکید می‌گردد به هنگام اخذ دروس، به برنامه‌ی امتحانی توجه گردد. اخذ دروس با تداخل امتحانی، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و در صورت وجود چنین مواردی، بعد از بازه‌ی حذف و اخذ، توسط کارشناس رشته بررسی و دروس تداخلی حذف خواهند گردید (دانشجویان ترم آخر از این مورد مستثنا هستند). هیچ گونه فرصت ترمیم واحدی در این خصوص به دانشجو داده نخواهد شد.

5- رعایت حداقل واحد لازم به اخذ جهت احتساب ترم (12 واحد در دوره‌ی کارشناسی، 8 واحد در دوره‌ی کارشناسی ارشد)، بجز برای دانشجویان ترم آخر، الزامی است. در موارد خاص که به دلایلی نظیر تداخل، پیش‌نیازی و  یا عدم ارائه دروس مورد نظر، دانشجو قادر به اخذ حداقل واحد نباشد، لازم است درخواست احتساب ترم با تأیید مدیر گروه، از طریق سامانه"seeda مدیریت ارتباطات "  به کارشناس رشته ارسال شود تا نسبت به اخذ مجوز از شورای آموزشی دانشگاه اقدام گردد.

6 - دانشجویان ترم آخر و دانشجویانی که معدل ترم قبل آنها بالای 17 باشد، می‌توانند تا سقف 24 واحد اخذ نمایند. در چنین مواردی، دانشجو ضمن اخذ 20 واحد اولیه از طریق سامانه، می‌تواند برای مابقی واحدها تا سقف فوق، درخواست خود را در همان بازه‌ی انتخاب واحد، از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " به کارشناس رشته ارسال نماید تا بعد از بررسی و تأیید، نسبت به اخذ واحدهای درخواستی اقدام گردد.

7- مسئولیت برنامه‌ریزی دروس، ظرفیت کلاس‌ها، کمبود گروه‌های درسی، تداخل دروس، و برنامه‌ی امتحانی، فقط بر عهده مدیران محترم گروه بوده و کارشناسان آموزش و سایر مدیران در این خصوص پاسخگو نخواهند بود. در صورت وجود مشکل در چنین مواردی، فقط با مدیر گروه مربوطه از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " ارتباط برقرار نمائید.

- - در موارد عدم ارائه‌ی بعضی دروس، چنانچه حداقل 20 نفر از دانشجویان، متقاضی ارائه‌ی درسی باشند و اخذ آن باعث حذف و از حد نصاب افتادن سایر دروس نشود، می‌توانند درخواست خود را به مدیر گروه ارسال نمایند تا در صورت امکان، نسبت به ارائه‌ی آن در زمان حذف و اخذ، اقدام گردد.

- - حداقل تعداد ثبت‌نامی برای هر کلاس در مقطع کارشناسی، 20 نفر می‌باشد. کلاس‌های با کمتر از این تعداد، با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه، حذف خواهند شد. در چنین مواردی، به دانشجویانی که درس آنها توسط دانشگاه حذف شده باشد، فرصت ترمیم واحد در زمان اعلام شده توسط آموزش، داده خواهد شد.

8- دانشجو موظف به رعایت قوانین آموزشی انتخاب واحد از جمله، رعایت پیش‌نیازی و هم‌نیازی (به استثنای دانشجویان ترم آخر)، عدم تداخل زمانی کلاس‌ها، رعایت تعداد مجاز واحدها و غیره می‌باشد. کارشناسان آموزش، بعد از حذف و اخذ، نسبت به حذف دروسی که قوانین آموزشی در آنها رعایت نشده باشد، اقدام نموده و دانشجو هیچ گونه حق اعتراض و فرصت ترمیم واحد در این موارد نخواهد داشت. همچنین در صورت عدم رعایت این موارد و پوشیده ماندن از چشم کارشناس رشته، دانشگاه می‌تواند در هر مقطع از طول ترم و حتی در زمان بررسی فارغ التحصیلی، دروس غیر مجاز دانشجو را حذف نماید و مطابق مقررات، اعتراضی از دانشجو در این گونه موارد پذیرفته نیست.

9- در موارد خاص که به دلیل پیش‌نیازی، دانشجو قادر به انتخاب درس مورد نظر نباشد، می‌تواند با مشاوره‌ی قبلی با استاد مشاور، درس مورد نظر را به طور هم‌زمان با درس پیش‌نیاز آن، اخذ نماید. به این منظور، باید ابتدا دانشجو فرم مربوطه (دریافت فرم هم‌نیاز کردن) را تکمیل نموده و در همان بازه‌ی انتخاب واحد، از طریق سامانه  "seeda مدیریت ارتباطات " به کارشناس رشته ارسال نماید. این فرمها توسط آموزش دانشکده به اساتید مشاور ارسال خواهد شد و در صورت عدم تأیید، درس مورد نظر حذف گردیده و دانشجو فرصت ترمیم واحد نخواهد داشت.

- - مطابق شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه آموزشی، دانشجو در طول تحصیل، تنها 2 بار فرصت استفاده از هم‌نیاز کردن را دارد؛ مشروط بر این که درس پیش‌نیاز را در ترم‌های قبل اخذ کرده و در آن، نمره‌ی مردودی حداقل 8 داشته باشد. با توجه به محدود بودن این فرصت، توصیه می‌گردد دانشجویان گرامی تنها در مواقع خیلی خاص، از آن استفاده نمایند.

11- درزمان حذف و اضافه در موارد خاص (از جمله عدم ارائه دروس کافی در زمان ثبت نام، حذف درس انتخاب شده توسط آموزش دانشکده بعد از انتخاب واحد)، در صورتی که تقاضای حذف و اخذ بیش از سقف تعریف شده (2 درس حذف و 2 درس اخذ) وجود داشته باشد، کافی است درخواست آن از طریق سامانه‌ی "seeda مدیریت ارتباطات " ، در همان بازه‌ی حذف و اخذ به کارشناس رشته ارسال شود تا در صورت تأیید مدیر گروه، توسط کارشناس رشته انجام پذیرد.

12- در بازه‌ی انتخاب واحد و حذف و اخذ در روزهای غیرتعطیل، کارشناسان فنی سامانه به صورت برخط از طریق سامانه‌ی "seeda مدیریت ارتباطات " ، پاسخگو خواهند بود و در اسرع وقت، مشکلات فنی را پیگیری و مرتفع خواهد نمود. در خصوص زمان پاسخگویی، صبوری نمایید و اگر بعد از پیگیری، حقی از شما ضایع شده باشد، مطمئناً رسیدگی خواهد شد.

13- همچنین به اطلاع می رساند که از میان دروس معارف تنها مجاز به انتخاب یک درس می باشند. 

- - تأکید می‌گردد در خصوص مشکلات فنی احتمالی سامانه، با دانشگاه تماسی گرفته نشود. مدیران مربوطه، پاسخگویی کارشناسان فنی از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات "را رصد خواهند نمود.

- -  فقط موارد بحرانی و ضروری را با مدیر آموزش و یا معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه از طریق سامانه‌ی"seeda مدیریت ارتباطات " در میان بگذارید. در زمان ارسال درخواست به این مدیران، خلاصه ای از پیگیری‌های قبلی (با ذکر تاریخ ارسال پیام، نام کارشناس و یا مدیر مربوطه، پاسخ دریافتی) را قید نمایید تا موجب تسهیل و تسریع در پیگیری شود.

 

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه


 

تقویم آموزشی نیمسال اول 1402-1401