Skip to content

کلیه اطلاعیه های انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 (به روز رسانی شد)

مشاهده اطلاعیه ...

 

تذکر بسیار مهم:

اطلاعیه های جدید، در انتهای خبرهای این صفحه قرار می گیرند.

لطفاً به تمامی اطلاعیه های این صفحه توجه فرمایید.


 

بسمه تعالی

 

اطلاعیه انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400

 

با سلام خدمت دانشجویان عزیز و آرزوی سلامت و تندرستی، توجه شما را به نکاتی در خصوص انتخاب واحد و حذف و اخذ نیم‌سال اول 1401-1400 جلب می‌نماید:

 

1- با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، و نظر به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه کلاس‌های این ترم، اعمّ از دروس نظری و عملی، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌ی آموزش مجازی دانشگاه برگزار می‌گردد.

2- به تاریخ و ساعت انتخاب واحد و یا حذف و اخذ مربوط به ورودی خود توجه فرمائید. دانشجویان جامانده از موعد اولیه، تنها فرصت شرکت در انتخاب واحد تأخیری‌ها (که در انتهای بازه ثبت‌نام است) را خواهند داشت که در این صورت، ممکن است با تکمیل ظرفیت گروه‌ها مواجه گردند.

3- دانشجویانی که در موعد مقرر و طبق جدول زمانی اعلام شده به هر دلیلی ثبت نام ننمایند (حتی دانشجویانی که در ترم گذشته در دانشگاه دیگری میهمان بوده‌اند، بجز دانشجویانی که به علت شرایط اخراجی منتظر رأی کمیسیون موارد خاص باشند و رأی آنها به موقع اعلام نشده باشد)، با توجه به قوانین آموزشی، به منزله‌ی عدم مراجعه و در نتیجه انصراف از تحصیل محسوب خواهند شد. این دسته از دانشجویان، اجازه شرکت در کلاس‌ها و انجام حذف و اخذ را نخواهند داشت. بازگشت به تحصیل این افراد منوط به اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص دانشگاه (با ارسال مدارک و دلایل کافی برای دلیل عدم شرکت در انتخاب واحد، و نیز پرداخت هزینه بررسی پرونده مطابق مصوبه هیأت امناء) می‌باشد. به این منظور، لازم است ارسال تقاضا از طریق سامانه‌ی" فرم ها  seedaبا عنوان " تقاضای بازگشت به تحصیل نیم‌سال اول 14001 "،  و نیز سامانه‌ی workshops  با عنوان  "پرداخت هزینه بررسی بازگشت به تحصیل نیم‌سال اول 14001 " انجام شود. عدم ارسال درخواست با طی شدن مراحل فوق تا حداکثر یک هفته بعد از انتخاب واحد، به منزله‌ی انصراف قطعی تلقی شده و بازگشت به تحصیل و ثبت نام مجدد امکان‌پذیر نخواهد بود.

- - در خصوص عدم امکان ثبت نام به دلیل بدهی شهریه، کارشناسان آموزش پاسخگو نبوده و مسئولیت با دانشجو می‌باشد. به این منظور، لازم است دانشجویان دارای بدهی، تا قبل از شروع انتخاب واحد، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

- - دانشجویانی که فرم میهمانی دریافت نموده و به دلایل موجه قادر به ثبت نام در دانشگاه مقصد نشده‌اند، از این قاعده مستثنی بوده و باید تا حداکثر یک هفته بعد از انتخاب واحد، معرفی‌نامه میهمانی به همراه فهرست واحدهای مورد نظر را به کارشناس رشته ارسال نمایند تا پس از تایید درخواست، اخذ واحد توسط آموزش دانشکده انجام پذیرد. در صورت عدم اقدام به موقع، برای این افراد نیز حکم انصراف از تحصیل اجرا خواهد شد.

- - دانشجویانی که در شرایط اخراج قرار داشتند و حکم کمیسیون موارد خاص مبنی بر بازگشت به تحصیل آنها بعد از مهلت انتخاب واحد صادر شده باشد، باید فهرست واحدهای مورد نظر را به کارشناس رشته ارسال نموده و پیگیر انتخاب واحد خود باشند تا بلافاصله بعد از آن، در کلاس‌ها شرکت نمایند.

- - دانشجویان ترم آخر که به دلایل موجه (عدم ارائه درس مورد نظر، عدم امکان اخذ درس به علت تداخل) تقاضای اخذ درس به صورت معرفی به استاد دارند، باید ضمن اخذ سایر دروس، با تکمیل فرم مربوطه (دریافت فرم معرفی به استاد)، تقاضای خود برای درس مورد نظر را در همان بازه‌ی انتخاب واحد، به کارشناس رشته از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " ارسال نمایند تا بعد از بررسی و تأیید، اخذ واحد برای آنها صورت گیرد. برنامه‌ی امتحانی این دروس، مانند سایر درسها در انتهای ترم بوده و در سامانه‌ی آموزشی درج خواهد شد.

- - دانشجویانی که فقط تک درس فارغ‌التحصیلی دارند، نیازی به انتخاب واحد در سامانه ندارند، اما باید در همان بازه‌ی انتخاب واحد، با تکمیل فرم مربوطه (فرم معرفی به استاد- تکدرس)، تقاضای خود را به کارشناس رشته از طریق سامانه"seeda مدیریت ارتباطات " ارسال نمایند تا بعد از بررسی و تأیید، اخذ واحد برای آنها صورت گیرد. ضمناً این دانشجویان باید جویای تاریخ امتحان تک‌درس فارغ‌التحصیلی خود که در دو هفته‌ی ابتدایی ترم برگزار می‌گردد، باشند.

 

4- به دانشجویان گرامی اکیداً توصیه می‌گردد قبل از انتخاب واحد و حذف و اخذ، از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " با استاد مشاور تحصیلی خود ارتباط برقرار گرده و ضمن دریافت مشاوره، نسبت به اخذ تأیید اولیه‌ی انتخاب واحد خود، اقدام نمایند. دانشجو موظف است در هفته بعد از حذف و اخذ، یک نسخه از فایل تعرفه‌ی انتخاب واحد خود را جهت تأیید، به استاد مشاور ارسال نماید. در صورت عدم تأیید، استاد مشاور می‌تواند دستور حذف واحدهای غیرمجاز را به آموزش دانشکده اعلام نماید و دانشجو هیچ گونه فرصتی برای ترمیم واحد در این حالت نخواهد داشت.

5- تأکید می‌گردد به هنگام اخذ دروس، به برنامه‌ی امتحانی توجه گردد. اخذ دروس با تداخل امتحانی، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و در صورت وجود چنین مواردی، بعد از بازه‌ی حذف و اخذ، توسط کارشناس رشته بررسی و دروس تداخلی حذف خواهند گردید (دانشجویان ترم آخر از این مورد مستثنا هستند). هیچ گونه فرصت ترمیم واحدی در این خصوص به دانشجو داده نخواهد شد.

6- رعایت حداقل واحد لازم به اخذ جهت احتساب ترم (12 واحد در دوره‌ی کارشناسی، 8 واحد در دوره‌ی کارشناسی ارشد)، بجز برای دانشجویان ترم آخر، الزامی است. در موارد خاص که به دلایلی نظیر تداخل، پیش‌نیازی و  یا عدم ارائه دروس مورد نظر، دانشجو قادر به اخذ حداقل واحد نباشد، لازم است درخواست احتساب ترم با تأیید مدیر گروه، از طریق سامانه"seeda مدیریت ارتباطات "  به کارشناس رشته ارسال شود تا نسبت به اخذ مجوز از شورای آموزشی دانشگاه اقدام گردد.

7 - دانشجویان ترم آخر و دانشجویانی که معدل ترم قبل آنها بالای 17 باشد، می‌توانند تا سقف 24 واحد اخذ نمایند. در چنین مواردی، دانشجو ضمن اخذ 20 واحد اولیه از طریق سامانه، می‌تواند برای مابقی واحدها تا سقف فوق، درخواست خود را در همان بازه‌ی انتخاب واحد، از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " به کارشناس رشته ارسال نماید تا بعد از بررسی و تأیید، نسبت به اخذ واحدهای درخواستی اقدام گردد.

8- مسئولیت برنامه‌ریزی دروس، ظرفیت کلاس‌ها، کمبود گروه‌های درسی، تداخل دروس، و برنامه‌ی امتحانی، فقط بر عهده مدیران محترم گروه بوده و کارشناسان آموزش و سایر مدیران در این خصوص پاسخگو نخواهند بود. در صورت وجود مشکل در چنین مواردی، فقط با مدیر گروه مربوطه از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات " ارتباط برقرار نمائید.

- - در موارد عدم ارائه‌ی بعضی دروس، چنانچه حداقل 20 نفر از دانشجویان، متقاضی ارائه‌ی درسی باشند و اخذ آن باعث حذف و از حد نصاب افتادن سایر دروس نشود، می‌توانند درخواست خود را به مدیر گروه ارسال نمایند تا در صورت امکان، نسبت به ارائه‌ی آن در زمان حذف و اخذ، اقدام گردد.

- - حداقل تعداد ثبت‌نامی برای هر کلاس در مقطع کارشناسی، 20 نفر می‌باشد. کلاس‌های با کمتر از این تعداد، با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه، حذف خواهند شد. در چنین مواردی، به دانشجویانی که درس آنها توسط دانشگاه حذف شده باشد، فرصت ترمیم واحد در زمان اعلام شده توسط آموزش، داده خواهد شد.

9- دانشجو موظف به رعایت قوانین آموزشی انتخاب واحد از جمله، رعایت پیش‌نیازی و هم‌نیازی (به استثنای دانشجویان ترم آخر)، عدم تداخل زمانی کلاس‌ها، رعایت تعداد مجاز واحدها و غیره می‌باشد. کارشناسان آموزش، بعد از حذف و اخذ، نسبت به حذف دروسی که قوانین آموزشی در آنها رعایت نشده باشد، اقدام نموده و دانشجو هیچ گونه حق اعتراض و فرصت ترمیم واحد در این موارد نخواهد داشت. همچنین در صورت عدم رعایت این موارد و پوشیده ماندن از چشم کارشناس رشته، دانشگاه می‌تواند در هر مقطع از طول ترم و حتی در زمان بررسی فارغ التحصیلی، دروس غیر مجاز دانشجو را حذف نماید و مطابق مقررات، اعتراضی از دانشجو در این گونه موارد پذیرفته نیست.

10- در موارد خاص که به دلیل پیش‌نیازی، دانشجو قادر به انتخاب درس مورد نظر نباشد، می‌تواند با مشاوره‌ی قبلی با استاد مشاور، درس مورد نظر را به طور هم‌زمان با درس پیش‌نیاز آن، اخذ نماید. به این منظور، باید ابتدا دانشجو فرم مربوطه (دریافت فرم هم‌نیاز کردن) را تکمیل نموده و در همان بازه‌ی انتخاب واحد، از طریق سامانه  "seeda مدیریت ارتباطات " به کارشناس رشته ارسال نماید. این فرمها توسط آموزش دانشکده به اساتید مشاور ارسال خواهد شد و در صورت عدم تأیید، درس مورد نظر حذف گردیده و دانشجو فرصت ترمیم واحد نخواهد داشت.

- - مطابق شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه آموزشی، دانشجو در طول تحصیل، تنها 2 بار فرصت استفاده از هم‌نیاز کردن را دارد؛ مشروط بر این که درس پیش‌نیاز را در ترم‌های قبل اخذ کرده و در آن، نمره‌ی مردودی حداقل 8 داشته باشد. با توجه به محدود بودن این فرصت، توصیه می‌گردد دانشجویان گرامی تنها در مواقع خیلی خاص، از آن استفاده نمایند.

11- با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در این ترم حذف و اخذ نیز به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. در موارد خاص (از جمله عدم ارائه دروس کافی در زمان ثبت نام، حذف درس انتخاب شده توسط آموزش دانشکده بعد از انتخاب واحد)، در صورتی که تقاضای حذف و اخذ بیش از سقف تعریف شده (2 درس حذف و 2 درس اخذ) وجود داشته باشد، کافی است درخواست آن از طریق سامانه‌ی "seeda مدیریت ارتباطات " ، در همان بازه‌ی حذف و اخذ به کارشناس رشته ارسال شود تا در صورت تأیید مدیر گروه، توسط کارشناس رشته انجام پذیرد.

12- در بازه‌ی انتخاب واحد و حذف و اخذ در روزهای غیرتعطیل، کارشناسان فنی سامانه به صورت برخط از طریق سامانه‌ی "seeda مدیریت ارتباطات " ، پاسخگو خواهند بود و در اسرع وقت، مشکلات فنی را پیگیری و مرتفع خواهد نمود. در خصوص زمان پاسخگویی، صبوری نمایید و اگر بعد از پیگیری، حقی از شما ضایع شده باشد، مطمئناً رسیدگی خواهد شد.

- - تأکید می‌گردد در خصوص مشکلات فنی احتمالی سامانه، با دانشگاه تماسی گرفته نشود. مدیران مربوطه، پاسخگویی کارشناسان فنی از طریق سامانه "seeda مدیریت ارتباطات "را رصد خواهند نمود.

- -  فقط موارد بحرانی و ضروری را با مدیر آموزش و یا معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه از طریق سامانه‌ی"seeda مدیریت ارتباطات " در میان بگذارید. در زمان ارسال درخواست به این مدیران، خلاصه ای از پیگیری‌های قبلی (با ذکر تاریخ ارسال پیام، نام کارشناس و یا مدیر مربوطه، پاسخ دریافتی) را قید نمایید تا موجب تسهیل و تسریع در پیگیری شود.

 

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه


 

در نیمسال 14001 دانشجویان از جدول ذیل مجاز به انتخاب حداکثر یک درس  می باشند (به غیر از دانشجویانی که در این ترم فارغ التحصیل می شوند). در صورت برداشتن بیش از حد مجاز ، واحد های اضافی حذف خواهند شد.

 

اندیشه 1

تاریخ تحلیلی صدر اسلام

اندیشه2

انقلاب اسلامی ایران

تفسیر موضوعی قرآن

اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم)

 

*تذکر : اندیشه 1 پیش نیاز اندیشه2 می باشد.  

 

 

 

 

 

قابل توجه دانشجویان کارشناسی رشته‌ی مهندسی برق

 

دانشجویان گرامی دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی مهندسی برق، پیش از انتخاب واحد نیم‌سال اول 1401-1400، به نکات زیر توجه نمایند:

 

الف) نکات مشترک برای تمام دانشجویان

1- به اطلاعیه‌های مندرج در تارنمای دانشگاه به طور مرتب مراجعه نموده و آنها را با دقت مطالعه نمائید.

2- انتخاب واحد باید با نظارت اساتید مشاور صورت گیرد و از آنجائی که لازم است تعرفۀ نهائی انتخاب واحد، پس از حذف و اخذ به تأیید استاد مشاور برسد، توصیه می‌شود دانشجویان قبل از انتخاب واحد (و در صورت عدم امکان، بعد از انتخاب واحد و قبل از حذف و اخذ) با استاد مشاور ورودی خود از طریق سامانۀ CRM مشورت نمایند تا در صورت نیاز، فرصت اصلاحات مد نظر استاد مشاور، وجود داشته باشد. ضمناً جهت اخذ تأیید نهایی، در طول هفته‌ی بعد از حذف و اخذ، فایل تصویر تعرفه‌ی انتخاب واحد، از طریق سامانه‌ی CRM، به استاد مشاور ارسال گردد.

فهرست اساتید مشاور ورودی‌های 95 تا 99 به شرح زیر می‌باشد:

 

ورودی

شماره دانشجویی

استاد مشاور

1395

از 95123002 تا 95123605

آقای دکتر ملاح

1395

از 95123614 تا 95164362

آقای دکتر ذکریازاده

1396

از 96123570 تا 96164282

آقاي دکتر غلامی

1396

از 96123012 تا 96123561

خانم دکتر خودسوز

1397

از 97123010 تا 97123424

آقاي دکتر رمضانی

1397

از 97123433 تا 97123999

آقاي دکتر احمدی

1397

از 97164001 تا 97164888

خانم دکتر نجیمی

1398

از ۹۸۱۲۳۰۰۲ تا ۹۸۱۲۳۲۹۰

آقاي دکتر نیاز آذری

1398

از ۹۸۱۲۳۲۹۹ تا ۹۸۱۶۴۱۹۲

آقاي دکتر عبدالهی

1399

از 99123013 تا 99123391

آقای دکتر موسوی

1399

از 99123400 تا 99164274

آقای دکتر کرمانی

 

3- با توجه به این که دانشجویان در طول دوره‌ی تحصیل، تنها دو بار اجازه‌ی استفاده از فرصت هم‌نیازکردن را دارند (اخذ همزمان یک درس با درس پیش‌نیاز آن، مشروط بر این که از درس پیش‌نیاز در ترم‌هاي گذشته نمره‌ی مردودي حداقل 8 داشته باشند)، به دانشجویان گرامی توصیه‌ی اکید می‌گردد که تنها در موارد واقعاً  لازم و حتماً با مشورت با استاد مشاور خود، اقدام به آن نمایند. به این منظور، باید فرم مربوطه  تکمیل و از طریق سامانه‌ی  CRM، به کارشناس رشته ارسال گردد تا امضای استاد مشاور توسط کارشناس اخذ شود. لازم به ذکر است که در مورد دروس آزمایشگاهی، برای هم‌نیاز کردن با درس نظری پیش‌نیاز آن، لزومی به تکمیل فرم نیست، اما شرط داشتن نمره‌ی مردودی در درس پیش‌نیاز، برقرار است.

 

ب) راهنمایی در مورد دروس اختیاری

 

1- دانشجویان ورودي 94 و 95

دروس اختیاري لازم به اخذ، 14 واحد، از بین دروس زیر است:

گرایش الکترونیک: روش پژوهش و ارائه، مباحث ویژه (اندازه‌گیري الکتریکی)، الکترونیک صنعتی، پردازش سیگنال‌های دیجیتال، الکترونیک دیجیتال، تأسیسات الکتریکی

گرایش قدرت: روش پژوهش و ارائه، مباحث ویژه (اندازه‌گیري الکتریکی)، تولید انرژی الکتریکی، طرح پست‌های فشار قوی و پروژه، طرح خطوط هوایی انتقال و پروژه

در صورت عدم ارائه بعضی دروس فوق در ترم جاری، برای انتخاب درس جایگزین، با استاد مشاور یا مدیر محترم گروه مشورت گردد.

 

2- دانشجویان ورودي 96 و بعد از آن

دروس اختیاري لازم به اخذ، 10 واحد، شامل دروس زیر است (مشترک برای هر دو گرایش):

مباحث ویژه (اندازه‌گیري الکتریکی)، اقتصاد مهندسی، روش پژوهش و ارائه، مبانی کارآفرینی (دانشجویانی که درس آشنایی با کلیات حقوق شهروندی را قبلاً اخذ کرده‌اند، نیازی به اخذ درس مبانی کارآفرینی ندارند)


تقویم آموزشی نیمسال اول 1400-1401