مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری

شرح وظایف
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
- برنامه ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای با وزارت متبوع
- بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
- همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
- جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
- تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیصی اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
- انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و نظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
- برقراری ارتباط با مراجع ذیصلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
- مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه